Ha már a múltnál tartunk, a Cola Light nyáron ünnepelte negyedszázados születésnapját. Ez volt az első „mutációja" az eredeti terméknek, melyet azóta számos más variáció követett – koffeinmentes, citromos, cseresznyés, kávés... „Történelmi perspektívába" helyezve a dolgot, a diétás termék bevezetésének évében esett szét az ABBA, jelent meg Michael Jackson leghíresebb albuma, a Thriller, és került a mozikba a Szárnyas fejvadász.
A Diet Coke az eredeti elképzelés szerint nem más, mint a híres klasszikus – csak cukor nélkül. A voltaképpen kalóriamentes üdítő a cég saját meglátása szerint „forradalmi" jelentőségű az italgyártásban. És bár most eltekintek a dagályos mondat pontos idézésétől, be kell látni, hogy nagyrészt igazuk van. Évtizedekkel előzték meg az atlantaiak az új évezred népbetegségének tartott elhízásról szóló vitát. –Akkoriban még nem kellett soványnak lenni, Claudia Schiffer is még csak 12 éves volt 1982-ben. Beletaláltak nagyon.
Hogy van jövője annak, amit létrehoztak, azt egy pár éve külföldön már bevezetett másik termék is jelzi. A „Zero" névre hallgató ital ugyanis koncepciójában azonos a „Diet" Coke-kal: nincs benne kalória, attól az egyetlen darabtól eltekintve. A gyártó szerint azonban az új ital már valóban a klasszikus ízt adja vissza.
És ha belegondolok, igazuk lehet. Talán egyszer kóstoltam valahol Nyugaton a Zero-t, és úgy voltam vele, mint a cukros kólával. Ha többet iszom, mint egy deci, érzem a különbséget, és nem kell. Soha sem voltam nagy borkóstoló, inkább röhögtem a nagy szagolgatáson, és ízlelgetésen. (Mint a Kerülőutak című filmben, amikor a kiégett színész véletlenül rágózva kóstolgat – érdemes megnézni.) Én előbb megszokom az ízeket, és utána ragaszkodom hozzájuk. A Light Kólával is így vagyok. Nem tudom pontosan miért, de ezt szeretem és kész. Az, hogy ezt az esetleg plusz kilók veszélye nélkül tehetem, nagy könnyebbség, de őszintén megmondva, nem a döntő szempont.
Utolsó kommentek