HTML

light:blogger

Mi van abban a félliteres üdítőben, amelyik mindössze egy kalóriát tartalmaz, és mitől van olyan hatással rám, hogy szinte mindig kívánom? Ez ugyan egy "lájtos" blog, de azért megpróbálja meghaladni a Coca-Cola light kalóriatartalmát. A bejegyzések során ugyanis utána nézek hogyan készül és kik készítik az italt, miként reklámozzák és hogyan fogyasztják. Leírok mindent, ami erről az egy témáról és egy kalóriáról az eszembe jut. Egészségünkre!

Utolsó kommentek

Címkék

Friss topikok

Linkblog

Hőfok

2007.10.19. 16:43 Light Blogger

A Coca-Cola Light-ot 28 foknál hidegebben ajánlott inni, de pontosan mennyire legyen hideg? A Coca-Cola szerint 3 fok az optimális fogyasztási hőmérséklet. Kisebb gondot okozott kipróbálni, először ugyanis mélyhűtővel próbáltam siettetni a hűtést, de rá kellett döbbennem, hogy a fagyott kóla nem a legjobb.

Végül egy bornak és pézsgőnek szánt profi hőmérővel és kellő türelemmel sikerült 3 fokra hűteni egy dobozos kólát. Ki is öntöttem egy boros pohárba, hogy kellően megszagolhassam, és megállapíthassan, hogy inkább áfonyára vagy citrusi gyümölcsökre emlékeztet-e az illata. A tesztelést viszont fel kellett adnom, mert a szénsav csak úgy csapdosta az orromba az apró cseppeket.

A nehézségek ellenére meg kellett állapítanom, hogy a vállalat igazat mond. A kóla közel fagyott állapotban igazán emberbarát. Csúszik és frissít. Nagyobb mennyiséget nem lehet így inni, mert a szénsav ebben egyszerűen megakadályozza az embert, de érdekes módon nincs is szükség egy doboznál többre, hogy elmúljon a szomjúság.

A kísérlethez természetesen hozzátartozott az ital lassú melegítése. Először a nyitott dobozt hagytam lassan felengedni a pulton, majd zárt dobozokkal próbálkoztam. Elég viccesen éreztem magam a nagy laboratóriumi munkában. Az biztos, hogy a kóla frissen jobban elviseli a magasabb hőmérsékletet, vagyis egy bontatlan doboz 10 fokon jobb, mint egy szénsav nélküli azonos hőmérsékleten. Aztán valahol átfordul a dolog. Szobahőmérsékleten már kifejezetten rontja az élményt a szénsav, amennyiben élményről beszélhetünk egy 22 fokos Light Kólánál.

Szóval, jó játék volt ez a pár óra, el is határoztam, hogy legközelebb áthívom nagy borszakértő barátomat, és tényleg utána járunk, az illat- és ízhatásnak, esetleg megkeressük melyik borral lehet a legjobban keverni, de attól félek erre a felvetésre elsápad majd (és magam sem akarnék bort a kólámba). Én rég tudom, hogyan szeretem inni. A 3 fokos, frissen nyitott doboz hőségben valóban verhetetlen, de nekem valamiért jobban ízlik egy kicsit melegebben (mondjuk 7 fokon), és kifejezetten szeretem, ha egy 2 literes palackból a szénsavas ereje egy nagyon kicsit elillant már.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://light.blog.hu/api/trackback/id/tr81201357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása